67 matches maken Beursvloer Nieuwegein opnieuw tot lokaal succes

De Beursvloer Nieuwegein blijft een toonbeeld van wat lokale samenwerking kan opleveren. Donderdag 6 november kwamen ruim honderd gasten bijeen in het ROC Horeca & Toerisme College om te netwerken, matches te sluiten en vooral: samen Nieuwegein een stukje beter te maken.

Waar vorig jaar 49 matches werden gemaakt, stond de teller dit keer op 67 samenwerkingen – goed voor een maatschappelijke waarde van € 340.825. Terwijl wethouder Guido Bamberg het bedrag bekendmaakte, werden er ter plekke nog twee nieuwe matchformulieren ingevuld. Het illustreert precies wat de Beursvloer beoogt: niet alleen deals, maar duurzame verbindingen.

Beursvloer

Wethouder Guido Bamberg en Paula van Elst met het eindresultaat: € 340.825

Netwerken met impact
De Beursvloer is al sinds 2011 een vertrouwd ontmoetingspunt waar bedrijven en maatschappelijke organisaties elkaar vinden. Grote namen als Jeugdland, Reinaerde en Fletcher Hotels waren opnieuw van de partij, maar ook nieuwe spelers als PQR, Bij de Fortwachter en het Hospice Nieuwegein schoven aan.

De formule blijft werken: bedrijven bieden kennis, tijd of middelen aan organisaties die het goed kunnen gebruiken. Geen geldtransacties, maar sociale winst. Of, zoals een deelnemer het verwoordde: “Je komt om te geven, maar gaat altijd met iets waardevols naar huis.”

Pubquiz Nieuwegein: met humor en geschiedenis
Een luchtige noot kwam van de inmiddels traditionele Beursvloer Pubquiz, onder leiding van burgemeester Marijke van Beukering. Tien pittige vragen over Nieuwegein – van: “welke actrice is hier geboren?” tot “in welk jaar kreeg ’t Geyn stadsrechten?” – zorgden voor fanatieke competitie.

Het winnende team WIT, een spontane mix van deelnemers, won een etentje met de burgemeester bij restaurant Lokaal. Een mooie beloning, maar vooral een symbool van de onderlinge verbondenheid die de Beursvloer wil uitstralen.

Samen voor Nieuwegein: bouwen aan een hechtere stad
De organisatie is in handen van Samen voor Nieuwegein, dat sinds 2010 werkt aan een sterkere, socialere stad. Naast de Beursvloer organiseert de stichting ook NLdoet in maart en diverse partnerevenementen rond maatschappelijke thema’s.

Met de 67 matches van dit jaar is opnieuw bewezen dat lokale samenwerking loont. Niet in woorden, maar in daden – en in Nieuwegein is dat nog altijd de beste vorm van sociaal kapitaal.

Bedrag beursvloer 2025


Ontdek meer van De Digitale Stad Nieuwegein

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk